31/01/2013

beslutsångest

Jag hade bestämt mig. Jag hade tagit beslutet. Jag var färdig. I was done. Så kom det. Ny information. Nya känslor. Nyttigt. Kanske. Men jag hade ju bestämt mig och nu rivs allt upp. Jag måste besluta mig igen, och helst igår. Det är så mycket som spelar in, vilket såklart gör hela grejen ännu svårare. Att jag sen har lust och vill göra det, egentligen, gör ju inte saken lättare heller. Skulle helst av allt vilja prata med någon som varit i samma sits, även om jag inte tror att någon har befunnit sig exakt där någon gång förut. Så, jag har lust, jag vill och jag kan. Den stora frågan är om det är rätt. Dels har jag redan sagt nej, dels så kanske det är dags att säga hejdå.

Ett sista år kanske. Ett sista, och ett tionde. Det kanske vore perfekt, egentligen?

1 comment:

  1. Man tror alltid att man är ensam om situationer, men man skulle bli förvånad över hur många som varit i liknande situationer!

    Fundera på vad som var orsaken till att du tog det första beslutet. Om förutsättningarna där har ändrats har du rätt att ändra ditt beslut. Annars tycker jag du ska lyssna på vad magen sa första gången och stå fast vid ditt beslut!

    ReplyDelete