02/02/2013

Change of hearts..

I bakis-ångestens unkna doft av hämnd har jag den här tunga morgonen tagit två viktiga beslut. Jag tänker berätta för er om båda mina beslut, men vi börjar med det jag redan har skrivit om tidigare.

Nämligen RFSL Stockholm. Jag har efter ytterligare en tankebana fått ett change of hearts, och har alltså beslutat att ställa upp ett år till. Alltså, jag kandiderar för 2013.
Det var inget lätt beslut att ta, men ibland så ändras förutsättningarna och man ska aldrig vara rädd för att ändra ett beslut. Så länge som man lyssnar till sitt hjärta.


Det andra beslutet jag lyckats ta idag, är att jag faktiskt kommer att sluta dricka alkohol. Jag vet vad du tänker och nej. Det är inte ett vagt beslut i bakfyllans ångest, det är ett beslut som jag tänkt på ett tag och som jag nu idag, har tagit. Ja, det kanske är en sådan sak som alla säger när de är bakis, men ni glömmer bort att jag har varit nykterist och till skillnad från många, så dansar jag faktiskt nykter.

När vi är inne på förändringar, så kan jag ju berätta för er också att jag idag är inne på min fjärde snusfria dag. Sist klarade jag 8 månader. Vi får se hur det går den här gången.

//K

1 comment: