14/01/2013

Komplimanger ska aldrig hållas hemliga

Människor överlag blir oftast förvånade, men glada, när jag ger en komplimang. Många tror också att jag ger en komplimang för att få en tillbaka. Detta gäller speciellt när det är människor jag inte känner så bra. Nybekanta eller nyfunna vänner som inte har förstått eller lärt sig, att jag faktiskt ger komplimanger för att jag vill, för att jag tycker det jag säger, för att jag är ärlig.

Det finns två saker här i världen som aldrig ska hållas hemliga. Det är komplimanger och det är kärlek. Berätta för människorna runt omkring dig att du tycker om dom. Beröm deras tröja eller deras fina leende eller varför inte deras fantastiska ögon. Om inte annat så kommer den personen få en bra dag av att höra det.

Det blir dessutom en otrolig dominoeffekt av att ge komplimanger. Det är ungefär som att le mot en främling på stan, fast kanske lite mer intimare.

Hemligheten bakom en komplimang är att den ska vara ärlig. Säg inte bara en komplimang för att få den sagt. Vänta med att berätta vad du tycker tills du kan vara helt ärlig och mena varje ord. Det är då det kommer att betyda mest. Både för dig och för den du säger det till.

Kom ihåg att komplimanger inte bara berör utseende. Det är lätt att glömma bort att man kan smickra någon genom att berömma de för deras personlighet, snällhet eller för att de är en sådan underbar vän/partner.. Eller vad du nu har för relation till personen.

Det viktigaste är dock: Har du inget snällt att säga, så håll käften.
Detta gäller bara när det kommer till komplimanger. När det gäller orättvisor, då ska du aldrig hålla käften uan säga det du tycker. På momangen.

Man vet aldrig när det är för sent för en komplimang. Säg den medan du kan.

Komplimanger och kärlek ska aldrig hållas hemligt.

//K


No comments:

Post a Comment