17/01/2013

Ett slut och ett nytt

Jag tänker härmed göra det officiellt. Iallafall för dig som läser min blogg. I mars är det slut. Då lägger jag av. I mars kommer det att vara första gången, sen 2006, som jag är utan något som helst styrelseuppdrag. Jag kommer alltså att avgå från RFSL Stockholms styrelse, och jag kommer inte att ställa upp på något annat uppdrag. Punkt! Jag tänker däremot inte skriva ut varför här. Det kanske jag svarar på privat. Eller så gör jag det inte. Det är bara så, att det är dags nu. Verksamhetsåret som gått, har varit bra på många sätt och jag har fått träffa nya, fantastiska människor. Dessutom fick jag chansen att göra världen lite, lite bättre genom att samarbeta med dessa. Ny tankar och lärdomar har jag fått. Jag har också fått en helt annat, även den ny, insikt i mig själv.Vad jag vill. Vad jag kan. Vad jag uppskattar. Kanske kommer jag tillbaka någon dag. Kanske gör jag det inte.

Men efter den 16 mars, så kommer jag lägga mer fritid på att skriva, träffa nya människor på helt andra villkor än genom engagemang. Jag kommer dock inte avsluta mitt medlemsskap i RFSL. Det behöver ingen vara orolig för! Nu är det sagt. Det finns svart på vitt. Ingen återvändo. Punkt.


Jag måste bara skriva om denna fantastiska grej, som jag och min kära kombo Anna (http://beautifullife.se/) precis har börjat med. Varje torsdag, så ger vi den andra personen ett tema, sen har man tills på söndagen på sig att skriva en novell, på minst 1 a4-sida och max 2. Detta är, iallafall för mig, ett sätt att få skriva, få ha kul genom att skriva, få utvecklas och dessutom ett sätt för att inte landa i ett trygghetsfack när det kommer till skrivandet. Jag skriver gärna om liknande saker hela tiden. Samma teman, samman sorts huvudpersoner och känslor. Genom att få ett tema, så kan jag bli tvingad att skriva om något som jag aldrig skulle tänkt tanken att skriva om. Detta kommer att bli ett spännande inslag i vardagen. Som jag verkligen ser fram emot.
Veckans teman är: "Första gången" och "White Lady". Vem som har fått vad får ni kanske veta på söndag, om jag publicerar min novell.


Att skriva, är att våga. Ge av sin själ, sina känslor. Låt läsaren ta del av ditt inre.

//K

No comments:

Post a Comment