30/03/2009

Kärlek, kramar och sömnlöshet.

I helgen så hade vi, RFSL Ungdom, kongress. Kongressen hölls här i Stockholm, på RFSL Huset. Spännande var ordet. Det jag kommer minnas mest, förutom kärleken, kramarna, människorna och besluten, är nog allt bärande av alla möbler som finns på huset. Jag har nog burit en 100-200 stolar och en 20 tunga soffor. Men vad gör en inte för RFSL Ungdom.

Felix blev omvald, vilket jag tycker är superfab. Jag tror inte det finns någon som jag driva RFSL Ungdom bättre än just Felix. Iallafall inte de närmsta året/åren. Som vice ordförande valdes Kasper, och jag tror att Kasper kommer göra ett fantastiskt jobb. Emil blev invald till kassör och Gisela som sekreterare och jag tror att båda två kommer göra ett superår. Resterande 7 ledamöter kommer också att göra ett stabilt och superbra jobb. Och det ska bli spännande att lära känna allihopa. Jag har ju dessutom fått äran att bli invald i denna fantastiska förbundsstyrelse ännu ett år. Och det känns fantastiskt att få det förtroendet ännu en gång.

RFSL Ungdom har nu ett helt eget Principprogram, vilket känns hur underbart som helst. På kongressen i Karlstad 2006, när jag blev invald första gången, så blev det beslutat att vi skulle ta fram just ett principprogram, och nu två år senare, så har vi ett och det är så fantabulöst bra, och jag är så glad att så många har tagit del av skapandet av PP. Det glädjer mig att så många valde att vara med att skapa och komma med tankar och idéer. Det är så fint.

Själv lyckades jag få fyra timmars sömn under hela helgen och är nu ganska utmattad men ser fram emot FS-internatet om några dagar.
Men min mage är fylld med, som Felix så fint säger, rosa fluff.

No comments:

Post a Comment