17/03/2009

Kongressen närmar sig med stormsteg. Just nu är det bara 12 ynka dagar kvar. Jag är helt övertygad om att det kommer bli en superduper kongress. Inte bara för att jag ställer upp för omval och efter många om och men är med på valberedningens förslag. Utan för att vi för första gången i vår historia har ett principprogram. Vi har dessutom kongressen här i Stockholm vilket också gör allt mycket mer spännande med tanke på invigningstalare och liknande.

Det som gör det hela ännu mer spännande är det faktum att jag är helt ledig från mitt lattejobb. Men jag vet också att sådant inte brukar hålla i sig, utan att de faktiskt brukar ringa mig när jag är ledig och kolla om jag vill jobba. Och under kongressen så lär jag ju inte direkt ha tid för att jobba.

Och för övrig så vill jag passa på att gratulera en vän; Rebecka, som har fått äran att åka till New York och FN för att prata klimat. Superkul.

Själv hoppas jag på att få åka till Budapest i månadskiftet april-maj. Det vore super.

No comments:

Post a Comment