24/04/2013

Att krossa sitt eget hjärta

Spellistor behövs inte. Du tar en låt och sen lyssnar du bara på den. Det spelar ingen roll att tårarna rinner ner för dina kinder i takt med musiken. Det spelar ingen roll att hjärtat värker eller du knappt kan andas.

Jag tänkte gå på djupet. Jag tänkte att ni skulle få se lite ur den djupaste delen av mitt hjärta. Ni vet, dit ingen egentligen får komma. Väldigt få, knappt någon har fått känna. Kanske har ingen egentligen riktigt fått vara där. Ofta får jag frågan om jag dejtar någon eller hur det går med kärleken? Mitt svar är mer eller mindre alltid: äsch, jag har inte tid. Egentligen så har vi nog alla tid om en vill. Jag vill bara inte. Jag vill inte och jag orkar inte. Jag vågar inte.

Tårarna rullar ner för min kind. Lika salta som bittra. Jag andas. Djupa andetag. Bygger ett lugn medan musiiken fyller min kropp. Medan jag blundar, sköljer det över mig.

Jag tänkte gå på djupet. Att ni skulle få känna en annan del av mig. Rädslan kom krypande och allt är åter stängt. Jag krossar delar av mitt hjärta varje gång jag ger av mig själv.

En kort sekund lät jag dig titta in. En kort sekund så berättade jag sanningen. Ett kort ögonblick lät jag mig själv tro. Ett kort ögonblick...

No comments:

Post a Comment