14/03/2010

Hollow

Hans röst svävar från min iPod till mitt hjärta.
Hans nakna ord träffar min själ.
Sången som krossar mina tankar.
Sången som bygger mina drömmar.


Orden flödar genom mina tankar. Men det går för fort. Jag hinner inte få ner orden. Min skrivbok ligger där. Alldeles nära. Jag kan nästan röra vid den. Känna hur pappret bränner mina fingrar när jag närmar mig. Jag kan inte hålla i pennan. Det finns inga ord i den.

I fredags skickade jag ett sms. Det betydande i smset var ett ord på 4 bokstäver. FYRA bokstäver. Som framkallade ångest. Tomhet. En tomhet som sitter i. Jag fyllde den med alkhol. Jag är fortfarande Hollow. Jag vet inte hur jag ska hantera det än. Kanske landar jag snart. Jag hoppas bara att det jag skrev var rätt. Jag hoppas.

You’ve got to make a promise, and promise me to stay and fight


Boken får vänta. Jag skriver tal.

No comments:

Post a Comment