12/07/2015

En helt ny värld..

Jag har hittat en ny plats här i livet. En plats där jag inte bara kan och får vara mig själv  utan också ges möjlighet att utvecklas. Jag har hittat en plats här i livet där jag blir sedd och uppskattad. Jag har en helt ny syn på saker och ting, på livet.
Att göra saker för sin egen skull. Att våga känna efter. Ta hand om sig själv. Att ha träffat nya fantastiska människor och vänner och på riktigt känna att de bryr sig. Ett genuint, gemensamt intresse och en vilja att dela med sig av sin kunskap.

Innan jag hittade den här platsen, när jag var på väg dit, (jag vet det nu, att det var hit jag skulle men jag visste det inte då) så fick jag höra att jag hade förändrats. Vänner som berättade att jag hade förändrats, mycket, att jag inte var samma person. 
Jag vet nu att det inte är sant, jag tillät bara mig själv att få vara mig själv. Jag är också fullt medveten att det här nya livet, inte är något som de här vännerna skulle förstå eller uppskatta. Kanske är det därför som jag inte hör av mig längre. Förändringar är inte av ondo. Men en måste ge sig själv en möjlighet och våga vara öppen för just förändringar och utveckling.

Jag är fullt medveten om att jag har en lång väg kvar att vandra och mycket kvar att våga. Men jag har människor i min närhet som jag litar på. Som jag är trygg med. Som låter mig krossa mina murar i min egen takt. De står där bredvid mig och är redo att hamra sönder tegelstenarna i muren så fort jag ber om hjälp. De står på andra sidan muren och väntar på att få ta emot mig när jag sprängt mig igenom. 
Jag ser dom inte alltid, men jag vet att dom  finns där. 

Jag trivs väldigt bra på den här nya platsen. Så bra att den sakta men säkert börjar hitta in i andra  skrymslen och vrår i resten av mitt liv. Nu måste jag bara våga. Våga lita  på mig själv och känslan av att det är rätt. Och våga stanna kvar.

No comments:

Post a Comment